Nagytakarítás weboldalunkon

Nagytakarítás weboldalunkon       


Nagytakarítást nem csak lakásunkba és közvetlen környezetünkben érdemes végezni hanem weboldalunkon is, mert akár hogy igyekszünk rendezetten szerkeszteni idővel "elbazárosodik".

Mit is érdemes ilyenkor megvizsgálniuk és tennünk:

Hirek cikkek blogok:


Válogassuk át a cikkek, egyedi oldalak tartalmát, vizsgáljuk meg, hogy nem vesztette el aktualitását. Vizsgáljuk meg milyen helyezést ért el a Goole keresőbe, nézzünk bele a kereső kulcsszavak statisztikájába, hogy keresnek e egyáltalán ilyen tartalmú oldalt. Ha nem szerepel az oldal a kereső kulcsszavak statisztikájában az még nem jelenti hogy haszontalan az oldal lehet hogy az oldal címe, címsora van rosszul megfogalmazva ezért nem keresik. Mielőtt úgy határoznánk, hogy törölnénk az oldalt, fogalmazzuk át címét , és az első pár sorát hasonló szavakkal. Ebben segítségünkre lehet egy szinonima szótár is, és végül de nem ütősorban Ötletes barátaink, és hasonló témájú oldalak is segítségünkre lehetnek ebben.

Viszontlinkek vizsgállata


A reklámokkal linkekkel telepakolt oldal bizony nem szép látvány, ezért előbb utóbb kompromisszumot kell döntünk, mi a számunkra a fontos és mi nem. Szigorú válogatás során bizony előfordul hogy ettől ismerőseink megsértődnek mert nem találjuk értékesnek viszont linkjüket.
Ezért el kell döntenünk mi a fontos számunka a weblapunk előre haladása, és vele együtt az üzletünk felvirágoztatása, vagy az ismerőseink értéktelen
Visszamutató linkjei.
Ha hobbiból készítjük weboldalainkat akkor nyugodtan helyezzük előnyben barátainkat, ismerőseinket, de ha bizony bevételt szeretnénk produkálni akkor az üzleti szempontokat kell figyelembe vennünk.

A linkeket reklámokat válogatásának főbb szempontjai:

Van e visszamutató link vagy banner az oldalunkra, vagy már értesítés nélkül törölték

Mennyi látogatót hoz nekünk havonta a linkcsere.

Mennyire van összefüggésben az oldalunk tartalmával a cserélt link.

Milyen értékes a weboldal ahova kihelyezték linkünket bannerunkat.
itt nem csak a PR értéket vegyük figyelembe, hanem az oldal látogatottságát és tartalmának színvonalát is.

Az weboldal esztétikai kinézete

Oldalak elhelyezése


Ha végeztünk weboldalunk a lomtalanításával vizsgáljuk át annak kinézetét, előfordul hogy egy két oldalt máshova kel belinkelnünk vagy másik csoportba raknunk, hogy áttekinthetőbb legyen a tartalom, könnyebben megtalálják az olvasók.

Képek illusztrációk

A weboldalunk tartalmának megváltoztatásával egyidejűleg szükség van a képek, grafikák selejtezésére is, eer főleg akkor van szükség ha megváltoztatjuk hátterét kinézetét, vagy stílust váltunk. Mindenképpen ügyeljünk a színek harmóniájára és a képek méretére, hogy összhangban legyen weboldalunk dizájn kinézetével.
Egy oldalra ne ne tegyünk 3-4 db-nál több képet, mert az zavaró lehet. Kivételt képeznek ez ahol az ikonok amik újabb oldalra mutatnak, ennek kinézete méretben és színvilágban legyen egységes.

A képek és illusztrációk vizsgálatánál vegyük figyelembe a weblap optimalizálási szem pontokat is ellenőrizzük hogy a képek, grafikák alá megfelelő kulcsszavak vannak e-e elhelyezve, ezeket írjuk át, vagy ha egyáltalán nincsenek pótoljuk.

Kereső kulcsszavak

A bevált kereső kulcs szavakat feltétlenül hagyjuk meg, az eredménytelenek helyére találjunk ki újabb kulcsszavakat. Ebben jó hasznunkra lehet egy statisztikai rendszer, amiben meg tudjuk nézni milyen kulcsszavakra hány db találat volt. érdemes megnézni a konkurens oldalakat onnan is ötletet meríthetünk.
Vessük be kreativitásunkat próbáljunk olyat keresni amit nem sok weboldal használ, viszont hétköznapjainkban egyszerű sokat használt kifejezések, egyszóval próbáljuk megkeresni a rést és ezzel előnyhöz jutni.